18 Eylül 2014 Perşembe

Merdaneli Çamaşır Makinesi İle Nostalji


Eski zamanlarda hatırlıyorum da merdaneli bir çamaşır makinesi vardı anneannemin. Öyle gürültülü çalışırdı ki, makinenin sesi yüzünden evde duramaz hale gelirdik. Gene de ben anneannemin yanında kalır, elimde bir çamaşır sepeti ile çamaşırların yıkanmasını beklerdim. Üstelik anneannemi izlemekten de zevk alırdım. Çünkü merdaneli çamaşır makinesinde çamaşırların yıkanışını daha canlı bir şekilde izleyebiliyordum. Sonuçta öyle şimdiki gibi kapaklı falan değillerdi. Makinenin içinde yıkanan çamaşırları görebilmek için ufak bir tabureye çıkmam yeterliydi.

Merdaneli çamaşır makinelerinin öyle sıcaklık ve hız ayarı da yoktu. Bir kere suyu makineye siz boşaltacaksınız, deterjanı içine siz atacaksınız. Hatta yıkama bitince hortumla suyu boşaltıp, çamaşırların sıkılması için merdaneden siz geçireceksiniz... Kısacası insan gücüyle çalışan merdaneli çamaşır makineleri insanı yorardı yormasına ama gene de o günleri görebildiğim için kendimi şanslı görürdüm. Şimdilerde öyle mi? At çamaşırı, yap ısı ayarını, makine senin için hemen yıkasın, sıksın ve hatta kurutsun...

Merdaneli çamaşır makinesini banyoya da koyamazdık. Bir kere banyomuz zaten küçüktü. Hem zaten anneannem banyo seti bozulsun istemezdi. Bu nedenle çamaşır makinesini evin merdiveninin altına koymuştu ve orayı da ufak bir çamaşırlık olarak kullanırdı. Velhasıl kelam, eski günler çok güzeldi...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder