20 Haziran 2013 Perşembe

Fast Fashion

Moda; eskiden giyimle sınırlı bir kavram olarak nitelendirilirken günümüzde mobilyadan, beyaz eşyaya, otomobilden ev tekstiline kadar etki alanını genişletmiştir. Dolayısıyla bireylerin modaya bağlı tüketim alışkanlıklarını saptamak ve buna yönelik yeni pazarlama stratejileri geliştirmekte kaçınılmaz hale gelmiştir. Öncelikle tüketici istek ve ihtiyaçlarını dikkate alan pazarlamanın yanı sıra moda aracılığıyla tüketici istek ve ihtiyaçlarını yönlendiren, hatta istek ve ihtiyaç yaratan pazarlamadan bahsetmek gerekliliği ortaya çıkmıştır.
Fast Fashion markları; günümüzde modayı yaratan, yön veren ve modayı kendi çıkarları doğrultusunda kitlelere manipüle eden konumundadır.


20.yy’ın sonlarına gelindiğinde moda, tüketim çılgınlığının en büyük belirleyicisi haline gelmiştir. Bireyler üzerinde bu kadar etkili olan moda kavramı artık başıboş bırakılmayacak kadar önem arz etmektedir.
Seri üretimin oldukça hızlandığı bu dönemde markalar artık modanın takipçisi değil, modayı yaratan konumunda olmak istemektedirler. Pazarda  ‘‘ fast fashion ’’ adı verilen, global hızlı tüketim markaları ortaya çıkmaktadır. Bu markalar her dönem çıkardıkları kreasyonları, medya ve reklamın kullandığı diğer tutundurma faaliyetleri ile moda haline getirirler. Son moda ürünlerini, dünyanın her  yerinde uygun fiyatlarla satışa çıkaran bu markalar, kar marjında maksimum seviyeye ulaşınca yeni dönem/mevsim için yeni kreasyonlar ile pazara dönüş yapmaktadırlar.


Her dönem yeni ve farklı bir moda akımı yaratılırken, bu akımı bireylere benimsetecek moda reklamları ve medya iş birlikçileri de hali hazırda bulundurulmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder