24 Haziran 2013 Pazartesi

Kadın Bedeni ve Medya

Reklamlarda sıklıkla karşılaştığımız bir durum; cinsiyetçilik. Özellikle kadın cinsiyetçiliği. Bir çok reklamda kadın bedeninin aşağılandığı seksist senaryolarla karşılaşıyoruz. Bazen açık ve net bir şekilde bu aşağılama gösterilirken bazen de gizli bir şekilde subliminal mesajlar ile karşımıza çıkıyor. Giyim endüstrisi ve parfüm reklamlarında yoğunlukla karşımıza çıkan açık ve net aşağılamalarda kadın bedenini bazen bir şişe bazen bir kot pantolon ile özdeşleştirip, faydalanılacak, giyilip atılacak, kullanılacak ürünlermiş gibi nesne haline getiriliyor.

Kadın bedeni üzerinden yapılan bu aşağılama bazen daha da çirkinleşerek, prestij unsuru olarak gösteriliyor. Pahalı bir arabanın ya da elektronik ürünün yanına konan bedenlere, ürünlere sahip olduğunuz takdirde sahip olabileceğiniz algısı yaratılıyor.



Bazı reklamlar ise kadınların bedenini aşağılamanın yanı sıra zeka olarak erkeklerden geri olduğuna göndermeler yapıyor ve hedef kitlesi olan erkeklere ulaşmak için kullanıyor. Özellikle teknoloji ve araba markalarının kullandığı bu yöntem, kadınların bile kullanabileceği, anlayabileceği gibi söylemler ile kadınlara hakarette bulunuyor.

Kadınların reklam ve medya sektöründe bu şekilde aşağılanmasına karışı bir tepki oluşturulmalı ve hukuki yollardan hak aranmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder