11 Haziran 2013 Salı

Masa da masaymış ha



Çocukken hatırlıyorum da, iki tane masa vardı evimizde. Biri küçük bir orta sehpa; açık renk tahtadan, alçak, kare şeklindeydi. Zigon sehpa gibi bir görev görürdü sanıyorum. Diğeri yine aynı renkte ve yine alçak ama dikdörtgen sehpa biçimindeydi. Orta sehpa şeklinde oturma odamızın ortasında dururdu. Takımdılar sanıyorum kitaplık ve TV sehpası ile de.  Aynı renk ve aynı maddenin kullanılmış olduğu bir oda takımıydı. Uzunca bir süre aynı takımı kullanmıştık diye hatırlıyorum. Ya da bana öyle gelmişti, bilmiyorum. Ama çocukluğumun belli zamanlarında, büyümeme tanıklık ettiklerini hatırlıyorum. Çok küçükken zigon sehpa olarak kullandığımızın altına girer, TV’yi oradan seyrederdim. Ev gibi, küçücük üzerimde dururdu o zigon sehpa. Daha sonra biraz daha büyüdüğümde, yani orta sehpanın boyu kadar uzadığımda, bu sefer onu kendime ev yapardım. Altında kitap okuduğum bile olurdu.
Zigon Sehpa


Bildim bileli evimizde bu tarz sehpalar olurdu, çoğu ev gibi. Her modaya göre değişmezdi evimizin dizaynı ama belli eşyalar vardı, kullanışlılığını tamamen yitirdi mi atılır, değiştirilirdi ancak. Ve bunları hatırladıktan sonra, evimize uygun ve dayanıklı olabilecek, kullanışlı zigon sehpalara baktım önce. Oldukça hoş tasarımlar yaratılmış. Kimisi, eskiden evlerimizde olan, sadece misafir geldiğinde çayını kekini üstüne koymaya yarayacak, seyyar masa şeklindeydi belki ancak günümüzde daha modern ve daha şık olmalarının yanında daha kullanışlılar da gibi geliyor bana.
Orta Sehpa

Orta sehpalar, alçak tasarımları yüzünden eskiden işlevsiz görülebilirdi, ancak şimdi öyle değil. Yaratılan tasarımlarda, küçük ayrıntılar ile insanlar bu mobilyaları hep işlevsel hale getirmiş, bir nitelik kazandırmış. Kimisi kitaplık bölmesine sahip, kimisi çekmecelere, saklama gözlerine.

Günümüzün en işlevsel tasarımları ise TV sehpaları üzerinde gelişiyor. Zaten Tv’lerin her geçen gün gelişen teknoloji ve tasarımında, onları daha şık gösterecek TV sehpalarının geri kalması beklenemezdi. Ayrıca bu TV sehpaları da son derece işlevsel tasarlanmaya dikkat ediliyor. Gerek kitaplık, gerek çekmece, gerek raf, gerek saklama gözü olan tasarımlar yaratılıp çok işlevsellik katılmaya uğraşılıyor.

TV Sehpası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder