14 Ağustos 2014 Perşembe

Barbekü Tutkusu


Bir piknik klasiği olan mangal partileri, birçok insan gibi benim de vazgeçilmezlerim arasında. Bunda elbette piknik alanına yakın bir evde oturuyor olmamın da faydası var. Bu nedenle çoğu hafta sonunda ailemle ya da dostlarımla ormanlık alana giderek piknik yapmayı tercih ediyorum. Hem temiz hava alıyorum, hem de dumanı üzerinde tüten mangal etlerinin ve közde pişmiş patlıcan, patates ve patlıcan gibi yiyeceklerin tadını çıkarıyorum.

Yağda kızartılmış tüm yiyeceklerin ne kadar sağlıksız olduğunu eminim siz de biliyorsunuzdur. Kızartma sırasında yağı emen yiyecekler, zamanla kalp ve damar tıkanmalarına neden olarak kilo almamızı kolaylaştırır. İşte bu nedenle uzman doktorlar da kızartma yiyecekler yerine mangalda pişirilmiş yiyecekleri tercih etmemizi öneriyor. Gerçekten de kızartma ile mangal arasında ciddi farklılıklar olduğunu ben de düşünüyorum. Çünkü kızartma yerken bir süre sonra midemin ağırlaştığını hissediyorum ve rahatsızlanıyorum. Oysa ki mangal ile pişirilen etlerde bu sorunu asla yaşamıyorum. Bir kere etler kendi yağında piştiği için daha lezzetli ve sağlığa daha faydalı oluyorlar. Ayrıca közde patates, patlıcan, biber, domates ve soğan gibi yiyecekler de yapabiliyoruz. Bunların da özleri kaybolmamış oluyor ve yemek yemek daha leziz bir hal alıyor. Üstelik temiz hava da cabası! Mangal yapmak için gittiğimiz piknik alanında tertemiz orman havasının o ciğerleri açan ferahlığında mangal yapmanın zevkini hiçbir şeyde bulamıyorum.

Anladığınız üzere tam bir mangal canavarıyım. Bu nedenle artık kendi evimde de bir mangal bulundurmanın vaktinin geldiğini düşünüyordum. Gene her zamanki gibi Evidea'nın online alışveriş sitesine girdim ve ürün kategorileri arasında gezinmeye başladım. Bu sırada barbekü ve mangal ürünlerine geldim ve ihtiyacımı karşılayacak olan portatif bir barbekü siparişini verdim. Ancak barbeküyü görmeden ödeme yapmak istemiyordum. Bu nedenle kapıda ödeme opsiyonunu seçerek beklemeye başladım. Siparişim 2 gün içerisinde elime ulaştı ve paketi açarak mangalımı inceledim. Hiçbir kırığı ya da sorunu yoktu. Hemen kapıda ödeme yaparak satın aldım ve keyifle kullanacağım günü beklemeye başladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder