19 Eylül 2013 Perşembe

Amasra'da Bir Akşam

Amasra'da tatil yapmak için geçenlerde yola koyulduk. Bartın'a bağlı Amasra son derece şirin bir sahil kasabası. Burada her şey son derece doğal ve güzel. Karadeniz'in berrak sularında denize girmek de ayrı bir zevk. Bavulları hazırladık ve hemen otobüse atladık. Arkadaşım Bulut bizi almaya geldi. Bulut üniversiteden arkadaşımdı ve onu uzun zamandır görmüyordum. Biraz değişmişti ama bu değişiklik ona yaramıştı.



Çantalarımızı eve bırakıp güzel bir Amasra turu yaptık. Ağlayan Tepe'ye çıkıp tüm Amasra'yı izledik. Gece ayrı bir güzelliğe sahip bu yerde çok nefis dondurma yapıyorlar. Hele akşam "Canlı Balık" adındaki restorana gittiğimizde midemiz gerçekten bayram etti. Ben normalde et yemeyen biriyim fakat Canlı Balık'ta bu kuralımı bozup balık yedim. İyi ki de yemişim, çünkü tadı gerçekten efsaneydi. Canlı Balık Amasra'nın en ünlü restoranı. Bu restoranda yediğiniz her şey gerçekten fazlasıyla lezzetli. Canlı Balık'ın bir de çakması var Amasra'da. Bu restoranın adını çalarak kendilerine prim yapmaya çalışmışlar ama olmamış. Kimse çakma olan yere gitmiyor. Gerçek Canlı Balık, Küçük Plaj dedikleri bölgede yer alıyor.

Amasra'da akşam bir şeyler içebileceğiniz salaş ve tatlı birkaç kafe var. Buralar hep deniz kenarı ve püfür püfür esen yerler. Akşam dışarı çıkarken yanınıza hırka almayı kesinlikle unutmayın. Ben bir gün hırka almayı unuttum ve gerçekten soğuk içime işledi.Yaz aylarında insanlar terlerken biz Amasra'da üşüdük. Akşam gezintimizi sahildeki "Cik Cik" adındaki yerde midye tava yiyerek tamamladık. Her şey çok güzeldi ve çok huzurlu bir tatildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder